RE: [Linux-ag] Squid log dosyasında IP yerine PC adi.

From: Nurettin Bal (nbal@oytek.com.tr)
Date: Thu 11 May 2006 - 09:18:24 GMT

Linuxte kısa yoldan çözüme ulaşmak bazen imkansız oluyor, senin istediğin çözüm uğraştırsa da reverse dns ile çözülür. Eger makineler iplerini yine sizin lan'da ve Linux üzerindeki bir dhcp serverden alıyorsa o zaman dinamik dns güncelleme özelliğini kullanarak ip alan makinelerin isimleriyle dns servere güncelleme yapmasını sağlamak en akıllıcası olur. İsmi yada ipsi değişse bile otomatik güncelleme sayesinde istediğin sonucu alırsın. Bir kere konfigürasyon için uğraşirsın ama hem çok şey öğrenir hemde sonradan değişiklikler için zaman harcamak zorunda kalmazsın.

  _____