Re: [Linux-ag] ssh baglantisi

From: İlker Erek Duran (ilker.duran@gmail.com)
Date: Wed 10 May 2006 - 20:17:01 GMT

Merhaba,

Eğer bu durumda olan fazla kişi yok ise, bizim eskiden uyguladığımız
şöyle bir yöntemi önerebilirim.
- dyndns.org'dan bir isim almıştım : xxx.dyndns.org
- bir script aracılığıyla her 2 dakikada bir IPyi kontrol edip, IP
değişmişse iptables ile o IPye izin veriyordu eskisini siliyordu.
- bağlanacağım zaman dyndns hostunun IPsini düzeltiyordum ve servera
ulaşıyordum.
- tabii diğer bütün IPlere ssh kapalı idi.

En azından biz böyle bir çözüm bulmutuk kendimize belki başka daha
kolay yöntemler de olabilir :)

Kolay gelsin...

On 5/10/06, Ahmet YILDIRIM <ahmet.yil@gmail.com> wrote:

> merhabalar,
>
> yurt disinda kiralik bi sunucu uzerinde linux server var. devamli ssh ile
> baglanti kurup dictionary attack yapiyorlar. sabit bir ipden baglanmadigim
> icin bu sunucuya ssh serveri sadece bir ipden baglanti kabul edecek sekilde
> konfigure etmiyorum. buna ne gibi bir cozum onerirsiniz?
>
> mesela su bir cozum mudur?
>
> ssh 3 defa hatali sifre girildikten sonra birdaha o ipden mesela 1 saat
> boyunca baglanti kabul etmesin?
> ne kadar yapilabilir bilmiyorum.
>
> umarim anlasilmistir problemim.
>
> Saygilar

> [...]