[Linux-ag] Kullanici ayristirma

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Mon 01 May 2006 - 22:08:34 GMT

Merhaba,

Komik bir soru olacak, ozur dilerim.

Bir ag uzerinde 50 tane kadar PC var. Buyumesi ongorulmuyor (en azindan bu
altyapi ile)
Bu cihazlar muhtelif fiber/bakir ceviriciler ve ucuz ag anahtarlari ile
birbirine baglilar.
Merkezde hepsinin hizmet aldigi ve almak zorunda oldugu bir PC (linux
sunucu) var.

Sorum su:
Bu PC'leri birbirinden ayirmak istiyorum. Ama VLAN yapamiyorum. Aglarini
fiziksel olarak tek tek veremiyorum. Ama MAC adreslerini biliyorum hepsinin.

Linux sunucumda bu PC'lere bakan ethernet kartina 10-15 tane ALIAS
tanimlasam (kac tane oluyorsa artik) ve bu her PC'nin MAC adresine ayri bir
segmentten IP adresi versem. Sunucuda calisan servisleri uygun sekilde
konfigure etsem (squid vs) ve iptables ile aradaki linux sunucunun sadece
diger ethernet kartina dogru yonlendirme yapmasini (Internet) zorlasam
mantikli bir is mi yapmis olurum?

Bu tip durumlarda VLAN ve fiziksel segmentleme yapmadan uygulanabilecek bir
baska pratik metod var midir?

Tesekkurler...

Not:kullanicinin uzman/lamer seviyesinde olmasi, ethernet kartina bir
sekilde farkli bir IP adresi vermesi ya da ethernet kartini pro... moda
almasi durumunu ihmal edebiliriz.