[Linux-ag] nagios hakkında önemli!

From: ozi@ozunix.com
Date: Thu 02 Mar 2006 - 11:12:35 EET

Merhabalar,

FreeBsd üzerinde nagios u port ağacından kurdum sorunsuz çalışıyor.Çğu
makinenin http sine ftp sine pop una sorunsuz bakıyor.Ancak yöettiğim
sistemde hp-ux ve aix server larda mevcut.Nagios tan bütün uğraşlarıma
rağmen örnek oalrak hp-ux in herhangi bir filesystem ini görüntüleyemedim
yani disk durumunu.Yada cpu durumunu.Sadece çalışan process sayısını
gösterebiliyorum.Yaklaşık 3 haftadır uğraşıyorum ama bir türlü
beceremedim.

Eğer gerçekten nagios hakkında fazla tecrübeye sahip olanlardan bilgi
istiyorum.hp-ux ve ibm-aix server ların disk,cpu,ram,istediğim herhangi
bir process in o an çalışıp çalışmadığını gösterebilecek nagios plugin
bilen varsa yadımcı olursa sevinirim.Örneğin nette hpux için plugin buldum
indirdim libexec içine attım gerekli conf ayarlarını yaptım.server diye
bir script var onuda hp-ux da arkada tarafta çalıştırdım ancak nagios
çıktısı no output diyor.Bir çok plug in buldum işletim sistemlerinide
soyluyor ama anlayamadım çözemedim.hp-ux için diyor ama şunu anlayamadım
hp server dami nagios oalcak yoksa herhangi bir server da olup gidip hp
yemi baglanıp çalaşacak bunun bilgisini bulamadım.Bu yüzden gerçekten
nagios da hp-ux ve ibm server ları bsd den monitorleme için bilgisi
olanlardan yardım talep etmekteyim.
Saygılarımla...