[akgul-duyuru-226] Bilgi Toplumu Paneli/TUSIAD Bilisim Raporu/TBD semineri

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Wed 21 Jun 2006 - 21:26:39 GMT

bt-stk.org.tr, inetd.org.tr, tbd.org.tr, www.odtumd.org.tr www.tusiad.org,
                www.bilgitoplumu.org.tr, istanbul.tbd.org.tr

I. Bilgi Toplumu Stratejisi Paneli
II. TUSIAD "AB Bilişim " Raporu
III. TUSIAD "Eğitim ve Sürdürülebilir Büyüme" Raporu
IV. TBD İstanbul seminerleri

---------------------
I. Bilgi Toplumu Stratejisi Paneli

E-donusum Turkiye Projesinin KDEP (Kısa donem Acil Eylem
Plani'nin) 1. maddesi Bilgi Toplumu Stratejisi idi. Bu ise
2005 yilinda ihale edilmisti. Taslak rapor epeydir hazir durumda
idi ama kamuoyuna acilmamisti. 29 haziranda yapilacak panelde
taslak raporun tartisilmasini Sivil Toplum Kuruluslari agirlikli
bir panelde tartisilacaktir.

INETD - TBD - ODTU MD
29 haziran 2006 Persembe 19.00,
ODTUMD Visnelik Tesisleri Ankara

Panelistlerin tam listesi yakinda duyurulacaktir.

http://bt-stk.org.tr
http://tbd.org.tr
http://inetd.org.tr/
www.odtumd.org.tr

Taslak Strateji raporu, eylem plani ve ilgili dokumanlara
http://akgul.bilkent.edu.tr/btstrateji/
adresinde ulasabilirsiniz.

II. TUSIAD "AB Bilişim " Raporu
TUSIAD Bilgi Toplumu ve Yeni Teknolojiler Komisyonu Bogazici
Universitesi Bilgisayar Mühendislig,inden Prof. M. Ufuk
çaglayan ve Dr. Ayşe Bener'in hazirladigi "AB süreci
Bilisim ve Telekom Sektoru üzerine Gorüs ve Oneriler"
raporu yayinlandi. 170+ sayfa olan rapor 3 ana bolum ve
eklerden olusyor. Bolumler, 1. Bilisim ve Telekom Teknolojileri
Pazarlari, 2. AB surecinde Bilisim Sektoru, 3. Ab Surecinde
Telekom sektoru seklindedir.
Mevcut Durumun kapsamli ve mukayeli bir degerlendirmesi ile
kisa , orta ve uzun vadede, Devlet, ozel Sektor, STK'lar ve
vatandaslarin Sorumluluklari bolumlerini kapsamaktadir.

Rapora pdf formatinda
http://akgul.bilkent.edu.tr/
http://akgul.bilkent.edu.tr/ABbilisim.pdf
http://www.tusiad.org.tr/turkish/rapor/ABbilisim/ABbilisim.pdf
adresleriden alınabilir.
III. TUSIAD "Eğitim ve Sürdürülebilir Büyüme" Raporu

TUSIAD 19 haziran da " Egitim ve Surdurulebilir Buyume:
Turkiye Deneyimi, Riskler ve Fırsatlar" baslikli raporunu
yayinladi. Rapor Seref Saygılı, Cengiz Cihan ve Zafer Ali
Yavan tarafindan yazilmistr ve 182 sayfadır. Ana bolumleri,
1. Giris
2. Egitim ve Ekonomik Buyume ve Verimlilik artisindaki Rolu
3. Turkiye Ekonomisin Buyume Yapisi
4. Turkiye'de baseri Sermaye Gostergeleri
5. Turkiye Ekonomisinde Egitim-Verimlilik İliskisi
6. Genel Degerlendirme ve Temel politika Onerileri
seklindedir. rapora

http://akgul.bilkent.edu.tr/
http://akgul.bilkent.edu.tr/No9.pdf
http://www.tusiad.org/turkish/rapor/buyume/No9.pdf
adreslerinden erismek mumkun.

 --------------
 IV TBD Istanbul Seminerleri

 -
 CMMI İLE YAZILIM YÖNETİMİ
 Yazılım Geliştirmede Süreç Yaklaşımlı Kapasite Olgunluk
 Modeli kullanımı

 24 Haziran 2006 Cumartesi 10.00?14.00
 Yıldız Yurtman, OMNI, BIGAM
 Bülent Coşkun, Bilgi Üniversitesi

--
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BAŞARILI PROJE ÖRNEKLERİ
25 Haziran 2006 Pazar 10.00?16.00

Bilişim teknolojilerinde görülen hızlı gelişme ülkelerin ekonomisinden ticarete, sağlıktan eğlenceye kadar yaşamın her alanındaki değişimlerde önemli katkıda bulunmuştur. Özellikle İnternet?in gelişimi ve yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan yeni düzene ayak uydurmak için ülkeler; devlet-üniversite-sanayi-STK işbirlikleri oluşturarak projeler geliştirmektedir. TBD Proje Yönetimi Çalışma Grubu olarak Yıldız Teknik Üniversitesi ile iki yıldır süre gelen iş birliğine yeni bir adım ?Bilgisayar Mühendisliği Öğrencilerinin Başarılı Projeleri? nin TBD aracılığıyla iş dünyasına tanıtılmasıdır.

Program 10:00 ? 10:30 Açılış Oturumu

Levent Karadağ, TBD Proje Yönetimi Çalışma Grubu Başkanı Prof. Dr. Oya Kalıpsız, YTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı

10:30-11:30 İş Dünyasına Başarılı Proje Oluşturulması ? Levent KARADAĞ

12:00-16:00 Öğrenci Projelerinin Tanıtımı

Proje Konuları ? OnLine Saglik Karnesi Sistemi ? Turk Dili Isaret Tanima Sistemi ? Sanal Noter ? Video Goruntulerinden Trafik Yogunlugu Algilama ? Hizli Okuma Egitim Araci ? KANBUS Kan Merkezi Bilgi ve Uyari Sistemi

Hedefleri

Başarılı Öğrenci Projeleri; iş dünyasında iş süreçlerinin verimliliği artmasında bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanıldığına örnek teşkil etmektedir.

Etkinliğin hedef kitlesi; bilişim çalışanları, iş dünyasında bilişimi etkin kullanan firmalar, bilişim mesleğine ilgi duyan kişiler, bilişim alanında eğitim alan kişiler.

Öğrencilere katılım ücretsizdir. ---- Etkinlikler TBD uyelerine ucretsizdir.

TURKIYE BILISIM DERNEGI ISTANBUL ŞUBESI Mehmet Sevki Pasa Caddesi Yilmazlar Is Merkezi No:20 Kat:3 Daire:7 Bostanci / ISTANBUL Tel:0216 464 21 18 Fax: 0216 464 21 19 ist@tbd.org.tr - http://istanbul.tbd.org.tr TBD-İstanbul Şubesi Eğitim Salonu (Bostancı)

Saygilar Mustafa Akgul