Re: [Linux-ag] Türkiye için DNS server adresleri?

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Fri 20 Jan 2006 - 17:31:36 EET

Sayin Kai Geek,

Genel e-maillerinize bakinca size benim uyguladigim bir metodu aktarmak
istedim, belki isinize yarar.

Mail listelerinde son zamanlarda cok soru soruyor ustelik cok soru da
cevapliyorsunuz, bu guzel ve arzu edilen bir sey. Hareket guzeldir.

Ama bazen cevaplarinizda kendi bildikleriniz kati dogrular gibi
yaklasiyorsunuz. Oysa acik kaynak alternatifler cumhuriyetidir. Cogumuz
bu alternatifler icin buradayiz.

Ben listelerde bir soru gordugumde ne yaparim:

1. Soru benim bildigim ya da ugrastigim bir konu ile mi alakali?
Oncelikle buna bakarim.

2. Eger konu bilgi alanima girmiyorsa kimden geldigine bakarim. Soruyu
soran tanidigim, bildigim, sempati duydugum birisi mi? (Evet, ben bu
anlamda biraz irkci sayilirim) Eger oyleyse onun adina Google'da konuyu
arastirabilirim... Degilse bilmedigim konuda cevap yazmam.

3. Eger konu bilgi ya da tecrube alanima giriyorsa kimden gelmis olursa
olsun kendi fikir ve goruslerimi ortaya koyarim. Mumkunse soyledigim
yontemin ya da verdigim cevabin mahsurlarini ozellikle belirtirim. Az
bildigim ya da teknik olarak yetersiz oldugum konularda bunu yine
ozellikle belirtirim.

4. Asla bir konuda "tek yol bu, olmaz kardesim baska turlu" diye
yaklasmam. Ama bunun istisnasi var. Ornegin Network protokolu bellidir.
Birisi tutup da, ornegin, "route" ve "routing" mantigina zit fikirler
ortaya atiyorsa onu ikaz etmekten ve dogrusunu soylemekten cekinmem.

5. Bazen soruyu soranin kullandigi kelimelerin aslinda onun demek
istedigini tasimadigini dusunurum ve tecrubelerim dogrultusunda dogru
sekilde yorumlayip cevap veririm, bunu da belirtirim, boyle mi demek
istediniz gibisinden. Malum, konuya yabanci birisi dogru kelimeleri her
zaman bulamayabilir.

Yukaridakileri uygulamakta her zaman basarili olmasam da keske uygulasam
diyorum zaman zaman :)

Gelelim sizin cevabiniza:

Turkiye icin DNS adresleri diye bir sey var ama belki terminolojisi
boyle degil. Servis saglayiciniza bagli olarak, ODTU ile ping mesafeniz
YAHOO ile ping mesafenizden daha yakin olacaktir muhtemelen. DNS
sorgulari internetin en yavas ve hassas yeri olduguna gore (bence) ne
kadar cabuk cevap, o kadar iyidir. Cografi olarak yakin mesafedeki DNS
sunuculardan istifade etmek en dogru harekettir. Turkiye'de ya da
Turklere hizmet veren bir servis, eger DNS ihtiyaci duyuyorsa bunu
Turkiye'deki bir sunucu grubundan almasi dogru hareket olacaktir.

TTnet bu hizmetleri "Dinamik" olarak ne sekilde vermektedir? Dinamik DNS
derseniz o baska bir konu ve TTnet ile hic ama hic alakasi yok. ADSL
kullanicilarinin otomatik aldigi "REVERSE DNS" tanimlarinin dinamik
olmasindan bahsediyorsaniz yine alakasiz olmus. Diger yandan TTnet'in bu
servisi proaktif, heyecanli ve dinamik olarak vermesinden
bahsediyorsaniz bu konuda sizinle tartisabilirim :)

Cevabima saldirganca yaklasmayacaginizi umuyor, yasinizi bilmemekle
birlikte bu soylediklerimi bir abi tavsiyesi olarak almaktan rahatsiz
olmayacaginizi tahmin ediyorum.

Saygilarimla...