Re: [Linux-ag] sisteme username : kapan parola : kapan yapinca sistemin shutdown olmasini istiyorum. Yani kapan susam kapan deyince kapanacak:)

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.gen.tr)
Date: Mon 20 Feb 2006 - 16:59:33 EET

Selam,

kapan kullanıcısının poweroff'u çalıştırabildiğini
varsayıyoruz. /etc/bashrc dosyasına
alias kapan='su - kapan -c poweroff'
yazılır.

Bundan sonra oturum açan her kullanıcı,
        kapan
susam (yazılmayacak. söylenecek)
        kapan
yazarsa sistem kapanır. (Kapanması lazım mantıken, denemedim) :-)

http://belgeler.org/man/man1/man1-su.html
http://belgeler.org/man/man8/man8-halt.html
http://belgeler.org/bashref/bashref_aliases.html

Esen kalın,
Nilgün

Pts 20 Şub 2006 15:44 sularında, Serdar Aydemir şunları yazmıştı: