Re: [Linux-ag] squid-fw-adsl

From: genco yilmaz (gencoyilmaz@gmail.com)
Date: Fri 01 Dec 2006 - 08:33:29 GMT

On 12/1/06, Abdullah GÜNEY <abdullah.guney@emo.org.tr> wrote:
> Merhaba,
> Internet kullanilarin tamami squid üzerinden internete çıkmaktalar.
> squid makinasi bunlari fw yonlendirmekte ve burda da farkli
> kisitlamalarla internete cikabilmekteler. FW bagli bridge modda
> calisan bir adet adsl üzerinden cikilabilmekte. Ikinci bir adsl ile
> internet hizini artirmayi dusunuyoruz. Ancak bir sorunumuz var.
> Internet baglantisi squid uzerinden tek IP uzerinden gelmekte ve bizim
> elimizde iki adet adsl var. Bir kismini wan1 den bir kismini da wan2 den
> yonlendirmemiz gerekiyor. Squid tarafindan iki farkli ip den gelecek
> [...]

Selam,
   Bu yapinizda eger paketler once FW'ye ugruyorsa soyle bir yapi olur
gibi gorunuyor;

1) Squid'de sadece port belirtmek yerine squid'i
http_port 192.168.1.1:8080
http_port 192.168.2.1:8080

seklinde farkli IP adreslerine baglayin.

2) Transparent proxy calistiriyorsaniz FW uzerinde istediginiz
istemcileri 192.168.1.1:8080 digerlerini 192.168.2.1:8080 portlarina
yonlendirin.

3) Proxy'den geri gelip nete cikmak isteyen paketler icinse;
   192.168.1.1 den gelecek paketleri "policy routing" ile bir adsl modeme
    2.1 den gelenleri de baska bir adsl modeme gonderebilirsiniz.

denemedim ama calismasi lazim diye dusunuyorum.

kolay gelsin.

--
Linux Forumu
http://www.linuxforumu.net