RE: Re[2]: [Linux-ag] ADSL üzerinde İnternet kullanım oranı belirlemme

From: Ayhan HACIOÄžLU (ayhanhacioglu@sanovel.com.tr)
Date: Mon 07 Aug 2006 - 05:27:01 GMT

Ben TTnet konusunda yorum yapmayacağım nitekim bu sektörde hepimiz az çok biliyoruz yasal ve yasal olmayan yolları.

Sorunuzun cevabına gelince, ister coyote Linux sürümünde ister Live Cd herhangi bir dağıtımda arayacağınız eklentinin RADIUS olması işinizi görecektir. Günümüz modemlerinin bir çoğunda kendisine bağlanan clientlerin bir RADIUS sunucudan yetki alarak internete çıkması sağlanabilmektedir. RADIUS sunucu üzerinde de hazırda bir çok yapılandırma için betikler bulunmaktadır. Proxy olarak squid kullanacaksanız RADIUS u squid e göre yapılandırabilirsiniz. Transfer edilen datanın in/out olarak kaydını tutabilir, yine Proxy servisi vereceğiniz donanım üzerinden küçük bir mail script ile kullanıcılara son kota durumlarını mail atabilirsiniz. TTNET in Kota yönetim sistemi, GPRS hizmeti veren Operatörler bu yöntemlerin gelişmiş modellerini kullanmaktadırlar.

Araştırmanızı öneririm. İyi çalışmalar.

  _____