[Linux-ag] samba

From: yaşar tunçez (ytuncez@gmail.com)
Date: Mon 10 Apr 2006 - 19:01:43 GMT

Merhabalar,

Redhat 9.0 yüklü bir makinayı sunucu olarak (ftp v.s) kullanıyoruz.
Daha önce kayit1 adında bir kullanıcı eklenmiş ve bağlı windows
makinalar arasında samba buna göre ayarlanmış. Şimdi ben kullanıcı
dizini direk / altında olmak şartıyla yeni bir kullanıcı ekledim.
Samba ayarları webmin ile yaptım. Daha doğrusu yaptığımı sanıyorum.
1. kullanıcı : kayit1 parola: 1234 yer: /home/kayit1
2. kullanıcı: kayit2 parola: kayit yer: /kayit2

sorun şu: Windows makinada kayit1 kullanıcısı ile login olup
Başlat-Çalıştır'a \\redhat_makina_ipsi yazıp enter'ladığımda direk
kayit1 ve kayit2 dizinleri karşıma geliyor ve her iki dizine de
erişebiliyorum. Ancak Windows makinada kayit1 kullanıcısı dışında bir
kullanıcı ile login olduğumda söz konusu ip yi yazdığımda benden
kullanıcı adı ve parolası istiyor. Ben son eklediğim kayit2
kullanıcısının home dizinine erişmek istediğimden kayit2 nin
bilgilerini girdiğimde (kullanıcı adı: kayit2 ve parola: kayit)
giremiyorum; ancak kayit1 ve 1234 bilgilerini girdiğimde her iki
dizine de (/home/kayit1 , /kayit2) login olabiliyorum. Üstelik
webmin'den samba users kısmına girdiğimde sadece kayit1 i
görebiliyorum. Sonradan eklediğim kayit2 yi göremiyorum. Halbuki başta
da belirttiğim gibi win makinadan kayit1-1234 ile her iki kullanıcının
home dizinine de erişebiliyorum.