[Linux-ag] Ubuntu 5.10 DNS Numaraları Sorunu Çözüldü

From: Cem ASLAN (ceremcem@kku.edu.tr)
Date: Thu 06 Apr 2006 - 04:50:42 GMT

Merhaba arkadaşlar,

Daha önce birkaç defa sizleri meşgul ettiğim sorunu çözdüm. Başkaları da belki karşılaşır diye çözümü yazayım dedim.

Uygulamalar/Sistem Araçları/Yapılandırma Düzenleyiciye girilir.
Sol pencerede system/dns_sd tıklanır ve sağda belirenlerden "extra domains" kısmına DNS sunucuları olan 195.175.37.14 ve 195.17.37.69 girilir. (195.175.37.14,195.17.37.69 şeklinde, yani aypiiler arasında virgül olacak şekilde)
Sonra internete girilir. Bu girdiğim numaralar her ne kadar işleme alınıyorsa da Sistem/.../Ağ yönetimi altında açılan pencerede görünmüyor. Varsın görünmesin, çalışıyor ya ona bakmak lazım. İlerde anlarız neymiş ne değilmiş. Kurcalayalım bakalım.

Tekrar belirtmek isterim ki bu işin olması gerektiği gibi olmasına engel olanı bilen varsa ve yazarsa çok makbule geçer.

İyi çalışmalar.

(Not: Bir arkadaşımızın dediği (e-posta kutum silindi-evolution sağolsun-) bir belgeyi bulup onun içine yazma girişimim başarısız olmuştu. Belki ben becerememişimdir diye "olmadı arkadaşım senin bu dediğin" demek istemedim. Yine de teşekkür ederim)