Re: [Linux-ag] dhcp-mac adresleri

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Thu 15 Sep 2005 - 20:56:57 EEST

Istatistik ve Olasilik dersinin ilk haftalarinda bir ornek vardi kitapta:

Bir futbol macinda sahada 11x2+1=23 kisi var.
Bunlardan en az 2'sinin dogum gunlerinin ayni gun olma ihtimali uzerine
bahse girmeye deger mi degmez mi?

Sonucu hatirlamiyorum, hesaplamaya da usendim, ama paraniz varsa en az iki
tane ayni dogum gunu vardira yatirmalisiniz :)

150 ethernet kartindan en az ikisinin mac adresinin ayni olma ihtimali belki
hala cok kucuk ama 2 ethernet kartinin ayni olma ihtimalinden bir kacccc
binnn kat fazla :)

Bunun disinda zaten soruyu soran arkadas ifadede problem oldugunu belirtmis
:) Devamini tartismaya gerek yok :)