Re: [Linux-ag] program kaldırma

From: onur yilmaz (onur2029@yahoo.com)
Date: Thu 08 Sep 2005 - 15:05:51 EEST

Merhaba,
   Aklında bulunsun:
   Eğer kaynak koddan program kuruyorsan,
"checkinstall" programını kullan. Programın
anlaşılabilir bir çalışma mantığı var. Herhangi bir
programı kaynak koddan derleyip kurarken,
"./configure" ve "make" adımları değişmiyor. Sadece
"make install" yerine "checkinstall" komutunu
veriyorsun. O aslında "make install" programını
çalıştırıyor, kopyalanan dosyaları izliyor ve
bunlardan favori paket yöneticin(rpm,deb yada
slackware için tgz) için bir paket yapıyor ve son
adımda bu paketi paket yöneticinle kuruyor(yani paket
yöneticinin veri tabanına oluşan yeni paketi ekliyor).
Sen programı kaldırmak istediğinde paket yöneticinle
paketi kaldırabiliyorsun. Sonuçta kaynak koddan
kurduğun program sistemden güvenle uzaklaştırılıyor.
Ben CheckInstall ile tanıştığımdan beri rpm veya diğer
paketleri kullanmıyorum. Kaynak koda abone oldum:)

Daha fazla bilgi:
http://www.linuxfocus.org/Turkce/December2004/article360.shtml
http://checkinstall.izto.org/

             ONUR YILMAZ