Re[2]: [Linux-ag] Yeni Program yazımı için öneriler

From: Abdullah GÜNEY (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Fri 02 Sep 2005 - 09:14:11 EEST

Ben yillardir farkli veritabanlari üzerinde hastane uygulamalari ile
calistim. Bu alanda gozlemlerimi siralamak isterim. Oracle kullanmaniz
bakim maliyeti, özellikle büyük veritabanlari icin zaman
icersinde uygun oldugunu dusunuyorum. Kur ve unut mantigi ile uzunca
bir sure sorunsuz calisabilirsiniz. Ancak lisansli ve pahali bir
urun. Bunun yaninda daha kucuk uygulamalar icin firebird olabilir.
PostgreSQL konusunda cok detayli bilgiye sahip degilim. Sizin
kendinize sormaniz gereken uygulamnizin buyuklugu, gun icersinde
uygulamaya ne kadar veri girip ciktigi v.b. bunlarin yanitindan sonra
veritabani konusunda daha net karar verebilirsiniz. Jbuilder iyi bir
tercih olabilir ama en onemli nokta programinizi ne kadar surede ayaga
kaldirabileceginiz olmali. Projeniz uzun zamanda yapilacaksa pahali
ve verimsiz bir cozum olabilir.
Kolay gelsin

--
Best regards,