Re: [Linux-ag] USB Bluetooth

From: Korhan GURLER (korhan.gurler@pro-g.com.tr)
Date: Wed 19 Oct 2005 - 18:15:54 EEST

Merhaba,

root olarak hciconfig dediginizde hci0'i UP RUNNING olarak
gorebiliyormusunuz. Eger goremiyorsaniz;
hciconfig hci0 up
komutu ile calistirabilirsiniz.
Bunun otomatik olarak yapilmasini da isterseniz eger;
/etc/bluetooth/rfcomm.conf (benim su anda kullandigim SuSE sistemde bu
dosya burada sizde farkli bir yerde olabilir) icine gerekli satirlari
ekleyin, benim conf dosyam asagidakine benzer bir sekilde, yanlarina da
aciklamalarini yapmaya calistim:

rfcomm0 {
         bind yes; ## Bu satir acilista otomatik UP edilmesini saglar,
eger siz otomatik olarak UP olsun istemiyorsaniz bunu no yapin.
         device xx:xx:xx:xx:xx:xx; ## Bu dongle'inizin donanim adresi;
hciconfig dediginizde gorebiliyor olmaniz lazim zaten
         channel 1; ## Bu da baglanti icin hangi kanali kullanacagi
         comment "100m Billionton"; ## Herhangi bir tanim
}

rfcomm1 { ## Bende iki ayri marka usb dongle var bu da ikincisi icin
tanimlar
         bind yes;
         device xx:xx:xx:xx:xx:xx;
         channel 2;
         comment "300m Epox";
}

Umarim bunlar isinize yarar.
Olmazsa 'l2ping' ile telefonu pinglemeyi deneyin, daha sonra hcidump ile
trafik dinlenerek sorunun detaylarine inmeye calisilir ama bunlara gerek
kalacagini sanmiyorum.
Bir de son olarak (belki de en once sormaliydim bunu) cihazi
taktiginizda dmesg ciktisinda ne goruyorsunuz?

Iyi calismalar

--
Korhan GURLER, Sistem ve Guvenlik Uzmani
Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd. Sti.