[Linux-ag] sambada kullanici haklari

From: osgur gursoy (lowopacity@yahoo.com)
Date: Mon 10 Oct 2005 - 09:58:37 EEST

Merhabalar,
basitce, yerel agimda (192.168.2.) bulunan windows
kullanicilarima Feroda Core 4 yukledigim
bilgisayarimdaki bir klasoru
yazmak/okumak/silmek/calistirmak haklariyla (tam yetki
ile) paylasim vermek istedim. Fakat uzunca bir
suredir ugrastigim halde hala basarili olabilmis
degilim. Samba serverin windows kullanicilarindan
sifre gibi bi seyler istemesini istemiyorum. sadece
herkese acik kendi yarattigim bir klasore (kokte
/paylasim adinda bir klasor yarattim) erisimlerini
istiyorum. Su anda erisim yapabiliyorlar fakat dosya
yaratamiyorlar. klasor icine yazma haklari nedense
yok. oysa ki smb.conf da da yarattigim klasor
haklarinda da herkese okuma/yazma/calistirma destegi
verilmis durumda. yanlisi nerede yaptigimi cozemedim
bir turlu. asagida gerekli olabilecegini tahmin
ettigim bilgileri gonderiyorum. Bakalim ne olacak. (bu
arada dokumanlari falan okudum, internette arastirma
da yaptim. cozemedim)

oncelikle smb.conf' u asagidaki gibi yapilandirdim.
[global]

        workgroup = workgroup
        server string = Samba Server
        hosts allow = 192.168.2. 127.
        printcap name = /etc/printcap
        load printers = yes

        cups options = raw
        max log size = 50
        smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd

*ReType*new*UNIX*password* %n\n
*passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully*
SO_SNDBUF=8192
        dns proxy = no
#============================ Share Definitions
==============================
        idmap uid = 16777216-33554431
        idmap gid = 16777216-33554431
        template shell = /bin/false
        winbind use default domain = no
        guest ok = yes
        username map = /etc/samba/smbusers
[homes]
        comment = Home Directories
        browseable = no
        writeable = yes

[printers]
        comment = All Printers
        path = /var/spool/samba
        browseable = no
        printable = yes

# This one is useful for people to share files
[tmp]
        path = /tmp
        writeable = yes
        browseable = yes
        guest ok = yes

[public]
        path = /public
        writeable = yes
        browseable = yes
        guest ok = yes

[paylasim]
        path = /paylasim
        writeable = yes
        browseable = yes
        valid users = lowopacity, nobody

bu arada daha onceden var olan /tmp klasorune tum
kullanicilar benim de istedigim sekilde
yazma/okuma/calistirma haklariyla baglanabiliyor.
ancak ben kendi yaratmis oldugum /paylasim ve /public
klasorlerine de ayni sekilde baglanilmasini istiyorum.
Samba' dan kaynakli olmayacagini dusunuyorum. linux
bilgisayarimdan lowopacity kullanici ile yerel olarak
klasor icerisine girip klasor yaratabiliyorum fakat ag
uzerinden girip klasor yaratamiyorum. klasor haklari
777 olarak ayarlanmis vaziyette. Sorun nereden
kaynaklaniyor olabilir ?

(simdi smn.conf dosyasinda security secenegi
gorunmuyor ama user da yapsam (hepsini lowopacity
kullanicisina zorluyorum) share de yapsam sonuc
degismiyor. samba server a baglanmamda sorun yok.