RE: [Linux-ag] webmin-samba

From: Taner Ayaz (taner.ayaz@kuzuairlines.com)
Date: Thu 06 Oct 2005 - 16:21:26 EEST

Merhabalar,

Ubuntu 5.04 üzerinde samba ve webmin çalıştırıyorum. Fakat webmin samba ve
bazı sistemleri görmüyordu. Kurulu değil ya da configure edilmemiş diyordu.
Manuel config. edemedim. Bir tavsiye üzerine webmin-samba paketini kurdum.
(bu paketin samba için webmin ayarlarını yapacağı zannıyla kurdum, yanılmış
olabilirim.) Fakat bunu kurduktan sonra webmini kurarken tanımladığım şifre
ve kull. Adlarını tanımadı sistem.

Bunun üzerine RPM ile webmin kurulduğunda kullandığım
/usr/libexec/webmin/changepass.pl /etc/webmin user pass komutunu denemek
istedim. Ama bu path de istediğim dizin dosyalar yoktu. Bende changepass.pl
dosyasını arattım. Webmin.1128586926 diye bir dizini gösteriyor. Ama bu
dizene ls -a ile baktığımda bu changepass.pl yi bulamıyorum. Bu dizinde
chpasswd dosyası var. Onunla aynı işlemi yapmaya çalıştım, olmadı.

Biraz uzun oldu, kusura bakmayın... Bir kaç satırla cevap verirseniz
sevinirim,

Hoşçakalın....