Re: [Linux-ag] Uzaktan erişim? (şirket içi)

From: Mehmet Ekiz (ekizm@tbmm.gov.tr)
Date: Fri 25 Nov 2005 - 17:51:18 EET

Merhaba,

Mucibirahman İLBUĞA yazmış:
> Selamlar,
> SUSE 9.3 PDC Samba olarak kullanıyoruz. Nedendir bilinmez Win
> makinalardan şirket içerisinde Uzak masaüstünü kullanarak
> bağlanamıyoruz. Fedora 2.0 ile SAMBA kullanırken kullanabiliyorduk.

Eğer Fedora'daki smb.conf ile SUSE'deki smb.conf farklı ise farklarını
bir araştırın.

Fark yoksa SUSE'deki güvenlik ayarlarını bir kontrol edin. TCP 139 ve
445, UDP 137 ve 138 portlarına win makinelerin erişim hakkı var mı yok mu?

> Sebebi ne olabilir? MS tararfında bir ayar bulamadık! Sanırım SAMBA bir
> ÅŸekilde izin vermiyor???

Samba deÄŸil de Linux IPtables izin vermiyor olabilir. :)

> Not: Lütfen "MS'den bilet alın" yada "burası Linux grubu" geyiğine
> girmeyelim bu defa :( Fevkalade üzülüyorum...

Bu konuya girmiyorum :)

> Kolay Gelsin,
> Mucip:)

Size de kolay gelsin,