Re: [Linux-ag] Linux & Unix sunucu � terminal � - (biraz off-topic)

From: Linux Liste (bekirsonat@gmail.com)
Date: Tue 22 Nov 2005 - 12:29:58 EET

Zeki Çatav wrote:
x-x-x-x-x-

>Burada ben ortak kullanım alanlarındaki istemcilerin "thin client"
>olmasını önerdim. Ancak "thin client" & "dummy terminal" çözümü için
>ayrı bir sunucu daha alınması gerektiği söylendi.
>Kritik görev yürütecek bir sistemde;
> her terminalin gelişmiş PC olması doğru mu?

Suphelendigin gibi, bence de dogru degil.
Sadece *mali ve teknik* nedenlerle degil, verilerin mahremiyeti,
sistemin guvenligi ve dayanikliligi acisindan da
kullanicinin *kendi yontemleri ile* boot edebilecegi, disket-cd-usb
port ile veri tasiyabilecegi
bir sistem tip uygulamalarinda hos olmaz.

Teknik olarak
Artik thin client'ler pek "thin" degil. Yani capability acisindan..
Alti ustu 5-10 watt ceken - fansiz - sessiz bir on-board chip ( meslea via )
koca bir isletim sistemini ve masaustunu bile rahatlikla - zorlanmadan
calistiriyor.
Ustelik is'in gerektiridigi - gerektirebilecegi grafik ve multimedya
islevleri de saglayarak.
Ustelik kurulum ve giderleri ( bakim - enerji ) cok daha ucuz oluyor.
Zaten bu yuzlerden ozellikle tercih ediliyorlar.

> aptal terminal kullanımı ayrı bir boot sunucusu gerektirir mi?

Eger, boot etmek icin, sabit disk gibi yavas bir ortam kullanilmayacaksa
hele veri saklamak icin de sabit disk'e ihtiyac duyulamaycaksa,
ya ethernet uzerinden boot ile, ya da , cok daha ucuz - hizli DOM ile
sunucu uzerinden boot etmek,
hem hiz hem guvenlik acisindan daha ideal olur.

Tasarruf edilerek, Artan paralar ile de, hastanenin gorunumu uzay
merkezine cevirilir.
Artik saglik acisindan sart olan LCD monitorlerin en iyileri - en
buyukleri alinir ( radyo-diagnostik goruntuleme icin)
yuksek cozunurlukte yerel yazicilar saglanir,
vs. vs.

Ama, sizin IT depertmaninizin insani yetenekleri bu duslere son noktayi
koyacaktir herhalde.

Kolay gelsin

Bekir