Re: [Linux-ag] uc networke giden paketleri nasil nat yaptirmayiz?

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Sun 20 Nov 2005 - 15:40:33 EET

iptables icin kurallarin sirasi cok onemlidir, hatta kurallarin sirasi
bile basli basina bir tez konusu olabilir.

NAT tablosunda NAT yapan kuralin ustune ACCEPT yapacak bir kural
yazarsaniz sanirim NAT kuraliniza gelemeden paket iptables'i terkedecektir.

$IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -o $INET_IFACE -d 192.168.5.0/24 -j ACCEPT
$IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -o $INET_IFACE -d 192.168.64.0/24 -j ACCEPT
$IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -o $INET_IFACE -d 192.168.66.0/24 -j ACCEPT
$IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -o $INET_IFACE -j SNAT --to-source $INET_IP

Boylece 192.168.5.0/24 ya da diger iki kuraldaki adresler SNAT yerine
sadece ACCEPT yapilacaklar.

Deneme yapma imkanim yok ama ilk uc kuraldan "-j ACCEPT" kismini tamamen
attiginiz zaman da istediginizi yapmasi lazim, dener bildirirseniz
ogrenmis olurum ben de...

Ince ayari size kalmis...