Re: [Linux-ag] Re: Re: neden yavas?

From: Bulent Tatlidil (bulent.tatlidil@gmail.com)
Date: Sun 13 Nov 2005 - 23:35:33 EET

1Gbit'lik ethernet kullanıyorsanız, -teorik- olarak 128mb/saniye
ile data transferi yapılabilir demek.
Ancak,ilk evvela iki disk arasında transfer yapıyorsanız ,
örneğin 7200rpm bir disklerin okuma hızları 20-60 mb/sn arasında
değişirken yazma hızları 15-35 mb/sn olabiliyor. Bir de arada
her paketin kontrollü transferi (TCP/IP) ve buna ek olarak ağda
dolaşan paketlerin trafiği, atmosfer basıncı :) vs. gibi parametreler
ile bu hızlar giderek düşebilir. Ağınızda neler olup bittiğini tam
olarak biliyor musunuz ? Ethereal tarzı network analiz programları
yardımcı olabilir , hatta olur.

> dağıtımım fedora 4.
Sorun bu olabilir :))
> ayrıca dogrudan ip erisimi yapiyorum.
doğrudan ip ile kasıt nedir ?
> baglantilarimin yavas olmasinin mantigi nedir anlamadim.
> bi ara 10 mb switch ile testler yapmistim acaba etken olmus olabilrimi?
> pek mantıklı gelmiyor ama....
gelmesin lütfen! :)

--

Bulent Tatlidil Still in the army now