Re: [Linux-ag] Dns&Mail

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 03 May 2005 - 12:00:41 EEST

> Asagida dns zone kayitlarim mevcut. Webserver'da linux
> adı altında bir virtual host olusturdum.
> Mailserver'da info@linux.alp.com.tr adli mail
> account'u actim. Ama disaridan bu adrese mail
> ulasmiyor. Adresi calisir hale getirmek icin DNS'de
> nasil bir duzenleme yapmam gerekli. Yardimlainiz icin
> cok tesekkurler.

107 ve 108 ip'i makinanlarin FQDN'i kullanmak gerekir

alp.com.tr alan adindan bahsediyoruz dimi ?

> $TTL 86400
> @ IN SOA @ postmaster.alp.com.tr. (
 ikici @ nin ns makiansin FQDN i olmasinda yarar var
 en azidan ns.alp.com.tr.

> 2005040612 ; serial
> 28800 ; refresh
> 7200 ; retry
> 604800 ; expire
> 86400 ; ttl
> )
> @ IN NS ns.alp.com.tr.
> @ IN MX 100 mx.alp.com.tr.
> ns IN A 193.111.11.108
> mailserver IN A 193.111.11.107
> webserver IN A 193.111.11.108

makinalarin adi mailserver ve webserver ise
NS ve MX yerinde dogrudan bunlari kullanin.

NS ve MX kayitlarinda CNAME kullanmayin.

bir baska deyisle
@ IN SOA webserver.alp.com.tr. postmaster.alp.com.tr (
... )
@ IN NS webserver
@ IN MX 100 mailserver
mailserver IN A 193.111.11.107
webserver IN A 193.111.11.108
linux IN A 193.111.11.108
www IN CNAME webserver

yeterli olur.
ayrica
linux IN MX 10 linux
satirini ekemekte yarar var.

webserver ve mailserver yerine NS ve linux'ta olabilir
ama FQDN ne ise onu kullanin.

info@linux.alp.com.tr nin calismasi icin
MTA (postfix,qmail,sendmail...) ayarlarda bunu belirtmek
gerekebilir.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul