Re: [Linux-ag] FTP

From: Can Erkin Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Mon 02 May 2005 - 10:22:53 EEST

Ozge Yildiz wrote:

> İyi günler,
>

> Öncelikle bu soru için uygun forum olup olmadığını bilmiyorum ama, FTP
> ile ilgili bir problemim var.
>

> Bir şirkete firewall için OpenBSD ,Proxy için squid ,mail için qmail
> (RedHat) ve internet bağlantısı için ADSL modem kurdum.OpenBSD packet
> fitler kısmında ve ADSL modem üzerinde 20 ve 21 FTP portlarını açtım.Bu
> konfigürasyon sonucunda sistemimdeki Linux cihazlar FTP bağlantısı yapıp
> dosya alabilmesine rağmen Microsoft cihazlar ftp sitelerine bağlanıyor
> fakat dosya alıamıyor.Sorunun kaynağını bulamadım yardımcı olursanız
> [...]

Sorunun kaynagi, Microsoft istemcilerinin "Active" ftp kullaniyor
olmalari. Bu modda dosya (ve dizin listesi) indirmek icin baglanilan
ftp sunucusunun istemciye dogru baglanti acabiliyor olmasi gerek.

Linux istemciler "passive" ftp kullanarak ftp sunucusuna dogru baglanti
aciyorlar, ve sizin konfigurasyonunuz muhtemelen iceriden disariya
butun baglantilara izin veriyor.

ADSL modem buyuk ihtimalle Active FTP destekleyecektir, ya da bunun icin
bir ayari vardir. OpenBSD firewall uzerinde ise ftp-proxy ayari yapmaniz
gerek. Gerekli ornek konfigurasyonlari varsayilan kurulumda /etc/pf.conf
dosyasi icerisinde bulabilirsiniz:

        http://www.openbsd.org/cgi-bin/cvsweb/src/etc/pf.conf?rev=1.28

PF FAQ icerisinde her turlu FTP ayari icin de bir bolum var:

        http://www.openbsd.org/faq/pf/ftp.html

Iyi calismalar ...

Can

--
Dr. Can E. Acar
Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.