Re: [Linux-ag] DNS hatasi

From: Timur Aydin (ta@taydin.org)
Date: Mon 28 Mar 2005 - 11:10:43 EEST

"Serdar" <serdar_aydemir@koytur.com> writes:

> Selam, Adsl uzerinden linux serverda calisiyordum. Fakat interneti acmaya
> calisan clientlarda bu sorun var.
>
> Sizce asagidaki mesaja gore Telekom DNS'lerimi degistirdi?
> Tesekkurler

Olabilir, cunku gecmiste siklikla yapti bunu (tabii ki musteriye haber
vermeden). Ayrica TT nin DNS sunuculari mevcut yuku kaldiramiyorlar ve
ikide bir cozumleme hatasi alinabiliyor.

Amacin sadece host adlarini IP adrese cozumlemek ise, TT'nin DNS
sunucularini kullanmak zorunda degilsin. Internet'e bagli bir tek
makinadan bahsediyorsan, kur bind'i o makinaya, kurtul. Bir network
var ise, herhangi bir linux makinasina kur bind'i ve diger makinalarin
DNS sunucu ayarlarinda bu makinanin IP'sini koy.

Statik internet IP adresin var ise ve bu adresten senin belirledigin
host adinin cozumlenebilmesini istiyorsan, bunu ancak TT nin DNS
sunuculari yapabilir.

--
Timur Aydin