[Linux-ag] firewall - gateway ip si

From: Zekeriye Bozkurt (zekeriye@hotmail.com)
Date: Thu 24 Mar 2005 - 10:15:38 EET

Selamlar;

Firewall olarak bir linux kurmayı düşünüyorum.
1 ADSL ve 1 Leasline üzerinden internet erişimim var. Kullanıcıların internet erişimlerini daha çok ADSL üzerinden yapmaları için ADSL ile internete çıkacak kişileri farklı bir ip bloğunda (192.168.1.0/24)

* Leaseline dan çıkacakları farklı bir ip bloğunda (192.168.2.0/24) , DMZ deki serverları da farklı bir ip bloğunda (192.168.3.0/24) tutmatı düşünüyorum. Bu konudaki önerileriniz ne olabilir?
Bunun için firewall üzerinde fiziksel olarak da ağları ayırmak için toplam 5 adet ethernet kartı takılması gerekiyor sanırım.

ethernet1 -> ADSL internet bağlantısı
ethernet2 -> ADSLden internete çıkacak kullanıcılar için  network
ethernet3 -> Leasline bağlantı
ethernet4 -> Leasline dan internete çıkacaklar için network
ethernet5 -> DMZ bağlantısı

ethernet1 gateway ADSL gateway
ethetnet3 gateway Router ethernet çıkışı
ethernet5 gateway ?
ethernet4 gateway ?
ethernet2 gateway ?
ethernet2,4 ve 5 de gateway ip olmazsa bir problem olur mu?

* Fedora Core3 kurulu bir sistemim var. Bu sistemin grafik ortamda değilde text ortamda açılmasını nasıl sağlarım?

Bu kadar çok soru için kusura bakmayın.

not : 1) trafik iptables script ile yönlendirilecek
        2) Linux da yeni kullanıcıyım

Saygılar;

Zekeriye Bozkurt

Sesinizi sadece harflerle duyurmayin! Sesli sohbete ne dersiniz? Burayi tiklayin!