RE: [Linux-ag] Squid Transparent...

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 21 Mar 2005 - 08:52:55 EET

Bir onceki mailimde sebebinden bahsetmistim. Transparan Proxy kullandiginiz
zaman client proxy uzerinden cikacagini anlayamaz ve bilemez (bilse
transparan olmaz zaten). Bu yuzden baglanti istegi yapildigi anda client
verdiginiz adresi dns ten cozmek ister, cunku cozemedigi ip ye baglanmaya
calisamaz. Cozemezse zaten DNS cozulemedi diye hata verir.
Ne zaman DNS cozulurse o zaman baglanti istegi yapilir ve firewall veya
router tarafindan gelen istek proxye yonlendirilir.

Kisacasi transparan proxy kullanirkan eger clientler dns lerine ulasip ip
cozemezse baglanti istegi yapmayacaklarindan proxye de yonlenemeyecekler bu
yuzden proxyninde cevap verme gibi bir durumu olamaz.

Ancak client kendi tarafinda sorunu cozer baglanti yapmak isterse web istegi
proxye yonlenir ve proxy herhangi bir sekilde dnsi cozemez veya sunucuya
erisemezse clienta bahsettiginiz cevaplari verir.

Bana dns veya proxye yonlenememe sorunu gibi geldi.

Yonlendirmeyi iptables ile redirect kullanarak mi yapiyorsunuz? Yoksa proxy
ayri yonlendiren makina ayri yerlerdemi?