[Linux-ag] Squid loglarinda ICQ

From: Bilik Service (gelemli@gmail.com)
Date: Tue 08 Mar 2005 - 22:52:49 EET

merhaba arkadaslar.
ben iptables kullanarak ic agdaki makinelere linux makine uzerinden
internet veriyorum.sistemde DHCP server ve SQUID kurulu ve ic agdaki
makinelerde hic browser ayarlari yapmadim. her sey normal. FAKAT
DIKKATimi ceken bir sey oldu :
ICQ kullanicilari hic bir ayar yapmadiklari halde SQUID log
dosyalarinda AIM/HTTP portlari uzerinden cikis yaptigi ve ICQ
serverlerine baglantilar LOG olunur.Anlamadigim ICQ 3128 portuna
yonlendirilmediyi halde neden LOGlarda ismi gecer?
yoksa bu normalmi?Sistemin guvenliginde sorunmu var?

{ iptables :
iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE
iptables -t nat -A PREROUTING -m tcp -p tcp --dport http -s
10.1.1.0/255.255.255.0 -j DNAT --to 10.1.1.1:3128
}
VE bir de proxy olmadiginda IP nasil gizletile bilinir.(ppp uzerinden
cikislarda)

Onceden TESEKKURLER!!!