Re: [Linux-ag] Routing problem

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 08 Mar 2005 - 14:05:39 EET

NAT yaparken bir problem olabilir. Soyle ki:

Senaryo:
ADSL modemi default gateway verdiniz. LL routeriniza NAT
kurali tanimladiniz. Simdi disaridan ornegin 212.x.x.x makinasindan
LL'ya baglandiniz. Sizi dogrudan 10.0.0.3'e yonlendirecek.
Ama bu yonlendirme esnasinda source ip degistirmezse linux
makinaniz disariya paket gonderirken LL uzerinden degil
IP adresi subnet disindan oldugu icin ADSL yani default gateway
uzeinden cikaracak.

Yapmaniz gereken sey bence ADSL ve LL routerlarinizda
SNAT yapacak sekilde konfigure etmeniz. Yani disaridan
telnet yapan birisinin SOURCE adresi 10.0.0.1 ya da 10.0.0.2
gorunmeli boylece default gateway degil ilgili cihaz uzerinden
cikis yapar cevap paketleri.

Kurallar ve detayli ayarlar konusunda cihazlarin konfigurasyonlarina
bakmak gerek. Test etmek icin linux makinanizda telnet icin
log dosyalarini takip edip baglanmak isteyen ip adresini
gozlemleyebilirsiniz. Ne zaman baglanti yapmak isteyen
ip adresi 10.0.0.x olur o zaman siz de mutlu olursunuz.

Saygilar