[Linux-ag] openswan / ipsec ile vpn problemim

From: Onur Yaşarlar (istanbul2024@gmail.com)
Date: Tue 28 Jun 2005 - 17:25:39 EEST

Merhabalar
Openswan ile adsl üzerinden vpn kurmayı başardım.ADSL modemler
half-bridge modunda çalışıyor ve tunel üzerinden ping atabiliyorum.
Ancak MTU ile ilgili bir sorun ortaya çıktı.

İki ağımdaki makinalarda birbiriyle sağlıklı konuşamıyorlar.
Loglarımda aşağıdaki hatayı alıyorum.

Jun 28 16:27:41 bagdatvpn kernel: pmtu discovery on SA ESP/03fc4ec2/d4ae0f52

İç ağlara bakan ethernet interfacelerinin mtu'sunu düşürerek çözmek
istedim ama sonuç elde edemedim.

ping 192.168.11.100 -s 64 komutu sonuç vermesine karşın
ping 192.168.11.100 -s 472 ve üzerinde pingler geri dönmüyor.

Bu konuda iptables ile paketlerim üzerinde değişiklik yapabilir miyim?
Yapabilirsem nasıl bir rule yazmalıyım?

Veya bu durum için başka bir çözüm öneriniz var mı?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
Saygılarımla
Onur Yaşarlar