Re: [Linux-ag] adsl üzerinden VPN ?

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Wed 22 Jun 2005 - 16:39:21 EEST

> Merhabalar

Merhaba,

> Bu problemlerden birincisi adsl modemlerin NAT yapması ve dolayısıyla
> gerçek ip adreslerini vpn serverlara vermemesi. DMZ ile tüm portları
> yönlendirmeme rağmen yine de başarılı olamadım. Bu konuda ne
> önerirsiniz.

modemleri bridge mode yapıp pppoe ile kontrolun Linux makinalarda olmasını
sağlayın. Sorunlarınızı halletmiş olursunuz.

ADSL hatlarda ofisler arası VPN ler için biz hep böyle yaparız. Modem tercihi
ise alcatel speedtouch 500/510 serisi. Bridge de sorun çıkarmıyor. Dlink ile
hep sorun yaşıyoruz.

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri