Re: [Linux-ag] Acil yardim!(iptables)

From: Cenk KOHLER (linuxgrubu@gmail.com)
Date: Thu 07 Jul 2005 - 17:59:44 EEST

On 7/7/05, Ahmet Selman INANC <selmaninanc@ihlas.net.tr> wrote:
> Biraz daha aciklayici bilgiye ihtiyac var .

eth0 -> Static bir ip uzerinden 500 kadar pc e internet paylasimi veriyor.
Ayni ip bloguna sahip localdeki 200 pcnin icq/msn ve web kullanmasini
yasaklamak istiyorum sadece...

> MSN ve ICQ'yu sadece porttan kapatamazsiniz. Onlarin default portlarini
> kapatsaniz bile farkli portlardan cikacaktir. Farkli bir yontem
> kullanmalisiniz.
> Ornegin ICQ icin, login.icq.com'a giden istekleri bloklamaniz lazim.
> MSN icin, MSN kelimesini, MSN'in gitmek itedigi ipleri kisitlamaniz lazim.
> Veya bir baksa yontem 1863 portunu kullaniyor msn 1863 portuna giden
> istekleri 3128 yani squid'e yonlendireceksiniz. Boylelikle drop olmayacagi
> icin farkli bir port arayisina girmez ve login olamaz.

Bunun icin iptablesde verilmesi gereken tam komut nedir?

Arkadasimizin biri mac yasaklamayi onermisti bu gercekden cok zor
olur:) Netden boyle bir documan bulamadim arkadaslar bu konuda