Re: [Linux-ag] nfs paylaşımı

From: Yılmaz Çankaya (ycankaya@sirius-group.com)
Date: Wed 06 Jul 2005 - 23:49:01 EEST

Tue 05 Jul 2005 11:59 tarihinde, Bulent Sener şunları yazmıştı:
> Merhaba,
gayet mantikli sebeblerden dolayi nfs mount larda varsayilan olarak yazma
hakkının olmadigini gorursunuz. Eger mount ettiginiz sistemde yazma hakki
vermek istediginiz kisim programlarin calistirilmasini da men etmis ise ancak
bu durumda yazma hakkini vermek yerinde bir karar olur...
bunun icin /etc/exports dosyanizi lütfen
/home/abc/123 root=x.x.x.x ( tam hatirlamiyorum lutfen bir bakin google
dan)
yada
/home/abc/123 -root=x.x.x.x olarak degistirin.
teorik olarak rw ve access de calismali aslinda ama root opsiyonu olmaz ise
client ( alici ) nobody olarak kabul edilir.

> Centos 4 tüm güncellemeleri yapılmış bir bilgisayarda nfs sunucusu
yapılandırmaya
> çalışıyorum. /etc/exports dosyası aşağıdaki gibi
>
> /home/abc/123 x.x.x.x(rw)
>
> Ancak x.x.x.x ip nolu bilgisayarda herhangi bir dosyayı açtığımda salt
okunur olduğunu
> görüyorum.
> Nasıl bir çözüm önerirsiniz?
>
> Saygılarımla,
> Bülent ŞENER

Unix is like a toll road on which you have to stop every 50 feet to pay
another nickel. But hey! You only feel 5 cents poorer each time. -- Larry
Wall in <1992Aug13.192357.15731@netlabs.com>
|#|  Sirius Group Consulting
|#|