Re: [Linux-ag] Disari cikamayan makina sorunu

From: Cafer Simsek (cafsim@gmail.com)
Date: Fri 28 Jan 2005 - 22:15:30 EET

On Fri, 28 Jan 2005 22:02:27 +0200, Umut <linuxlist@gmail.com> wrote:

> Bugunlerde gunes patlamalarindan dolayi benzer bir sorunu
> ben de yasiyorum. Bilgisayarin uzerine battaniye ortup basucuna
> bir bardak sut birakin :P
>
> Kabaligimi mazur gorun ama asagidaki bilgileri paylasir misiniz?
estagfurullah, asil ben ozur dilerim, eksik bilgiler icin.

> - Kabaca ag topolojiniz

remote adresleri olan bir grup makina icerisinden sadece biri bu
sorunu yasiyor. remote switch'e giren makinanin dis bacagi var oradan
bw limitter'e giriyor ardindan da firewall'a oradan da gateway'e
ulasip disari cikiyor. ancak, bu bahsettigim makinanin ic bacagi yok.

> - sunucunuzun route tablosu

Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
???.???.201.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
loopback * 255.0.0.0 U 0 0 0 lo
default ???.???.201.1 0.0.0.0 UG 1 0 0 eth0

> - sunucunuzun varsa iptables vs kurallari

Chain INPUT (policy ACCEPT)
target prot opt source destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)
target prot opt source destination

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
target prot opt source destination

> - disariya hangi arac ve servislerle cikmaya calistiginiz ve
> mumkunse cevap olarak ne loglari aldiginiz?

dns lookup, ssh, ping vs. yani hic biri calismiyor

> - ve de son olarak, ornegin google.com.tr adresine
> traceroute calistirip gonderebilirseniz makbule gecer.

dns lookup yamadigi icin baska bir remote ip adresine trace cekip
sonucu yaziyorum.

traceroute to 212.156.4.4 (212.156.4.4), 30 hops max, 38 byte packets
 1 ???.???.201.1 (???.???.201.1) 0.162 ms 0.163 ms 0.128 ms
 2 * * *
 3 * * *

ve boyle devam edip gidiyor.

> Saygilar, iyi aksamlar...