[Linux-sunucu] Sendmail belli kullan覺c覺ya att覺g覺m mailleri baska bir sunucuya nas覺l gonderirim

From: Enver 畤demir (enverozdemir@gmail.com)
Date: Fri 25 Feb 2005 - 09:48:57 EET

merhaba,
localde bir sendmail mail sunucu kullaniyorum. mydomain.com dan
herkesin maillerini fetchmail ile cekerek kullanicilara dagitiyorum.
kullanicilar kendi aralarinda mail gonderebiliryorlar. firmadan bir
kisi maillerini firma disindan almak istiyor. tabi ki localdeki
kullanicilarin attigi mailleride gormesi gerekiyor.

bunu saglamak icin /etc/aliases dosyasina user: user@ns.mydomain.com
diye bir kayit girdim. bind icinde ns.mydomain.com icin bir MX kaydi
yarattim. tabi kullaniciyi fetchmail listesinden cikarmistim.

ama simdi mail attigim zaman mail hosting sunucusuna
user@ns.mydomain.com diye gidiyor stat=User Unknown hatasi veriyor
mail gonderemiyorum.
mailin sendmailden cikarken user@mydomain.com olmasi gerekiyor ama
nasil yapilir bulamadim.