Re: [Linux-sunucu] reverse dns

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Wed 23 Feb 2005 - 18:42:33 EET

OKAN ARI wrote:

>Kendimize ait 3000 tane uyemiz var. Bu uyelerimizin emaillarina haftalık
>bulten gondermem gerekiyor. Bu islemi yaparken reverse DNS kaydım olmadığı
>icin spam olarak alıglıyor, soracagim su : web sitem baska bi sunucuda ama
>ben maillari adsl hattimtan atmak istyorum. web sitemin domaini icin reverse
>dns kaydini adsl hattima yaptirabiir miyim? olur mu?

merhaba
oncelikle statik adsl ipinizin olmasi sart. bu var anladigim kadariyla.
reverse DNS kaydi icin ttnet e mail atip duzelttirebiliyorsunuz. ancak
bu hala spamci muamelesi gormenizi engellemeyecektir. cunku spamcilarin
listesini tutan servislerden faydalanan mail serverler, ip adresiniz
dinamik havuzda oldugu icin yine bloklanmaya devam edecektir. bu
servislerden de ip adresinizi sildirmeniz gerekecek. tabii bu islem icin
reverse kaydi sart. ayrica superonline mynet gibi mail hizmeti veren
yerlerde de ADSL ipleri zaten bloklanmis durumda. ordaki ilgililere de
ulasip duzelttirmeniz gerkiyor.

bu servislerden biri www.sorbs.net isterseniz bir kontrol edin. neler
gerekli neler degil gormus olursunuz.

iyi calismalar.