Re: [Linux-ag] default gateway

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 08 Feb 2005 - 18:43:44 EET

Merhaba,

On Tue, 8 Feb 2005, M.Gokmen GOKSEL wrote:

> dagitiminizi bilmiyorum ama;
> /etc/network/interfaces ya da /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
> dosyasina;
>
> iface eth0 inet static
> address 192.168.1.2
> netmask 255.255.255.0
> network 192.168.1.0
> broadcast 192.168.1.255
>
> gateway 192.168.1.1
>
> ^^^^^^^^^^^
> satirlarini eklemeniz yeterli olacaktir.

Sanırım bu Debian için olmuş.

Red Hat / Fedora için için durum azıcık farklı (Google'da bir kez
daha bulunsun diye yazıyorum bu bilgileri):

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

içine şunları yazmak gerekiyor (sadece bir örnek)

DEVICE=eth0
BOOTPROTO=static
IPADDR=10.1.1.2
BROADCAST=10.1.1.255
NETMASK=255.255.255.0
NETWORK=10.1.1.0
ONBOOT=yes
TYPE=Ethernet

GATEWAY bilgisini de, /etc/sysconfig/network

dosyasına yazmanız yeterli:

GATEWAY=10.1.1.1

gibi.

Ha tabii, birçok dağıtım bunların ayarlanması için grafik arabirimler de
sunar.

Saygılar.

- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr
http://www.tdmsoft.com http://www.gunduz.org