Re: [Linux-ag] Wireless

From: Barış KARAGÜL (bkaragul@softhome.net)
Date: Sat 05 Feb 2005 - 00:47:11 EET

    Bir seyi duzeltmek istiyorum. Bilindigi uzere uydu yayini, radyo yayini
veya herhangi bir wireless yayini, ses olarak ortama gonderilmez. Ses yayini
sadece hava vb. gibi atmosferik ortamda yayilan titresim dalgalaridir. Ama
radyo yayini elektromanyetik dalgalar halinde yayilir ve uzayda yayilmasi
icin atmosfer veya gaz gerektirmez.

    Antenler ise Transduser cesitlerinden biridir. Elektrik dalgalarini
manyetik dalgalara donustururler. Boylece uzaya yayilmis olur. Radyo
yayininda (Wireless, GSM agi gibi yayinlarin genel adi "Radyo Yayini"dir.)
frekans arttikca anten boyutu kuculur (dalga boyundan dolayi). Ancak frekans
ne kadar cok olursa digital verilerinin iletim hizi (bps tabir edersek)
artar. Uydu yayinlarinin frekansi cok yuksek oldugu icin anten santimetre
kadar kucuktur (canak sadece yonlendirme ve odaklama gorevi yapar. asil
anten LNB (iki adet yatay ve dikey elektrottur) icerisindedir.

    Ayrica wireless baglanti icin istenilen frekansta calisan LNB'yi nereden
temin ettiniz veya yaptiniz cok merak ettim. Cunku cift yonlu iletisimin
saglanmasi icin sadece alici degil verici de olmasi gerekir.

    Selamlar, saygilar.

Baris KARAGUL
Elektronik Ogretmeni.