[Linux-ag] Samba ağında paylaşım ayarı

From: Nuri Sevinç (nsevinc@oldeye.com)
Date: Wed 14 Dec 2005 - 09:50:18 EET

Herkese günaydın,

Benim bir Linux serverım var ve buna bağlı makinelerde de XP
kullanıyorum. Linux server içerisinde paylaşım verdiğim bir yere access
veritabanlarını kopyaladım ve herkes buradan kullanıyor.

Sorun herkes aynı grupta değil ve her grubun bu veritabanlarına ulaşma
hakkı yok. Ancak Ana grubu farklı bir kaç kişi bu programlara ulaşmasına
yetki verdim. Fakat ilk olarak bu gruptaki veritabanını açarsa *.lbd
dosyasının grubu ilk açanın grubunu alıyor ve diğer gruptakiler buna
ulaşamıyor.

Yapmak istediğim dosyayı kim açarsa açsın o dosyanın grubunu önceden
ayarlamamız mümkün mü ?

C grubundan biri orada bir dosya oluşturduğunda dosyanın grubu C oluyor
ben bu grubun A grubu olarak standart kalmasını istiyorum.

umarım sabah sabah anlatabilmişimdir derdimi :)