Re: [Linux-ag] IPtables - Statik Routing

From: Mehmet Emrah Ozcelebi (mozcelebi@gmail.com)
Date: Fri 09 Dec 2005 - 16:48:54 EET

Gönderdiğiniz bilgileri şöyle bir toparlarsak, bazı yanlış anlamarın da
önüne geçmiş oluruz sanırım. Muhtemelen burda benden daha deneyimli
arkadaşlar hatalarımı düzeltecektir, ben de bir fikir belirteyim dedim.

WAN interface'inizde 212.175.213.196/30 networkü var. Broadcast ip'si
212.175.213.199/30.

Peki bu WAN interface'e verdiğiniz ip nedir? 212.175.213.197/30 mudur?
LAN interface'i 212.175.213.201/30? ve sizin makinanız da
212.175.213.202/30 anladığım kadarı ile

Router Linux ayarları:
Burdaki routeriniz son nokta routeri olacağı için ayarlarınız oldukça
kolay aslında, yanlız baktığınız yer yanlış. iptables yerine iproute'u
incelerseniz daha rahat olur gibi geliyor. Bir de eksik bir nokta var,
routerinizin onundeki makinanin adresi nedir? Yani routerinizi
interenete cikartan makina (csu/dsu işleri)?
bu makinanın ip'sini ve subnet bitlerini aşağıda x'ler yerine yazarsanız
  olacaktır.

#ip route add default via xxx.xxx.xxx.xxx/xx
(veya #ip route add defaul via dev eth0)
#ip route add 212.175.213.200/30 via 212.175.213.201/30
(veya #ip route add defaul via dev eth1 scope link)

Kendi makinanız için
gateway olarak 212.175.213.201/30 vermeniz yeterlidir.
bunu isterseniz interface conf dosyaniza yazin isterseniz
#ip route add default via 212.175.213.201/30
yazın

Bu routing olaylari ile uzun zamandir ilgilenmiyorum. Bazi hatalar
yapmış olabilirim. Bir subnet hesap makinasi ile ip/subnet'leri kontrol
ediniz, kafadan hesap bağdattan döner hesabı. Bir de iproute
manuellerine bir göz atınız. Bir cisco routerin yapabileceği pek çok
işi (static routing icin tabi) burdan yapabilirsiniz.

Sizi internete çıkartan ISP rip, ospf ya da başka bir routing protokolu
kullanıyorsa bu protokolu de uygulamanız gerekebilir. Ancak siz son
nokta olduğunuz için böyle bir şeye gerek duyacağınızı zannetmiyorum

Gene hatırlatalım, bu konular ile ilgili baş ucu kitabı LARTC (linux
advanced routing and traffic control) olacaktır. :)

Saygılar,
M. Emrah Özçelebi