RE: [Linux-ag] Yeni Program yazımı için öneriler]

From: Sühan Erol (suhan@ufotek.com.tr)
Date: Mon 29 Aug 2005 - 10:36:55 EEST

1) Ben duruma programcı gözüyle bakabiliyorum, sistemin kurulması,
yönetilmesi konusunda tecrübem sınırlı. Program yazar olarak veritabanından
belirli beklentilerim var. Veri bütünlüğü, işlem bütünlüğü(transaction
control),kilit mekanizması ve sql lisan gücü en önde gelenlerdir. Çalıştığım
şirket bünyesinde Oracle kullanıyoruz ve Oracle bütün beklentilerimi
karşılıyor. Fakat lisan sorunları yüzünden ve yönetim zorlukları sebebiyle
diğer uygulamalarda kullanmak mümkün değil. Bu aşamada ilk akla gelen mysql
oluyor. Ben MySql 4.0.22 versiyonuna kadar mysql i kullandım fakat yukarıda
bahsettiğim beklentilerime cevap vermekten uzak kaldı. PostgreSQL ise özgür
yazılımın bu konudaki en güçlü temsilci. Kendine has kilit mekanizması,
mükemmel işleyen işlem bütünlüğü mekanizması(Trancastion) ve bence Oracle
kadar güçlü Sql lisanı, Pg/SQL ile server tarafında programlamaya izin veren
yapısı, Tetikleyici(trigger) nesnelerine sahip olması PostgreSQL i bir adım
öne çıkarıyor. MySql in veri sürümleri bu özellikleri ihtiva ediyor olabilir
ama PostgreSQL i geriden takip ettiği görülüyor.

2) Java konusunda tecrüben yok. O yüzden daha önce kullandığım lisan olan
Delphi le karşılaştırdığımda Web tabanlı uygulamanın benim açımdan belli
başlı üstünlünlükleri şunlar:

- yazılım geliştirme sürecinde birden fazla geliştiricinin çalışması daha
hızlı olmakta.
- uygulamanın bir ana makine üzerinde çalışması sebebiyle yazılımın
kullanılmaya başlamasından sonra sorunlara müdahale etmek ve değişiklikleri
anında kullanıcıya yansıtmak kolay olmakta.
- Platform bağımsız olarak geliştirilebilir olması.
- Çok düşük konfigürasyonlu istemci makinalar da çalışabilmesi.
- leased line bağlantının sağlanamadığı durumlarda internet üzerinden de
çalışıtırılabilir olması.