Re: [Linux-ag] sunucu yonlendirme

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Mon 22 Aug 2005 - 21:18:10 EEST

Yonetmek derken, birbirinin aynisi yapmak zorunda degilsiniz. Farkli
dagitim ya da mimarilerle bile olusturabilirsiniz. Burada anahtar problem
ornegin MySQL vs bir veritabani/Degisken bilgi varsa bunlari nasil
iki+ sunucu arasinda senkronize edeceginiz. Uzak lokasyonlarda
bu gercekten problem olacaktir...

Eger dinamik data derdiniz yoksa o zaman farkli lokasyonlarda
ayni dosyalari sunmak icin RSYNC kullanabilirsiniz. Belli
zamanlarda rsync ile sunucularin htdocs vs dizinleri
birbirine esitlenir (tabi birini digerine gore MASTER/SLAVE
olarak dusunmeniz gerek)

Yuku bu sunuculara dagitma isine gelince, basitce
"Poor man's load balancing" diyebilecegimiz birden fazla
dns girdisi metodunu kullanabilirsiniz. Yaklasik yuk dagilimini
garanti edebilirim, ben kullaniyorum.

Oyleyken boyle.
Daha cok bilgi verirseniz daha iyi olur.
Kolay gelsin.