Re: [Linux-sunucu] qmail + DNS sorunu

From: Hasan AHLATCI (ogrenci@ahlatci.net)
Date: Mon 22 Aug 2005 - 15:18:51 EEST

Merhaba koray,

Monday, August 22, 2005, 2:21:31 PM, you wrote:

> merhaba

> CentOS 3 uzerinde qmail derlemeye calisirken asagidaki hatayi aliyorum,

> # ./config
> Your hostname is mailserver.denemeqmail.com.
> hard error
> Sorry, I couldn't find your host's canonical name in DNS.
> You will have to set up control/me yourself.

> google sonucunda
> ./config-fast mailserver.denemeqmail.com yazarsam sorunun kalmayacagi
> soyleniyor.ancak ben bu hatanin sebebini ogrenmek istiyorum,tahminimce
> DNS yapilandirmamda bir sorun var.( DNS olarak bind kullaniyorum ve
> [...]

sorun revers kayıtlarınızın kontrol edilmesinden kaynaklanıyor. 192.168.10.0/24 ip bloğu için bir revers kayıt oluşturun. 192.168.10.102 ip si için mailserver.sirket.com name ini ptr kaydı olarak ekleyin.

tekrar config yaptığınızda hata almayacaksınız.

--
İyi Çalışmalar,
 Hasan AHLATCI                            mailto:ogrenci@ahlatci.net