Re: [Linux-sunucu] qmail outlook sorunu

From: Hasan AHLATCI (ogrenci@ahlatci.net)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 08:39:22 EEST

Merhaba Hasret,

Monday, August 15, 2005, 11:53:29 AM, you wrote:

> selam arkadaşlar
> redhat 9 üzerinde qmail kullanıyorum.
> outlooktan mail göndermek istediğimde sadece rctproutes file içerisinde
> ismi bulunan domainlere mail atabiliyorum. bunun dışında herhangi bi yere
> (hotmail.com ..) mail göndermek istediğimde şöyle bi hata veriyo..
> The message could not be sent because one of the recipients was rejected by
> the server. The rejected e-mail address was 'xxx@hotmail.com'. Subject 'dd',
> Account: 'mail.xxxxx.com', Server: 'mail.xxxx.com', Protocol: SMTP, Server
> [...]

/var/log/maillog ve qmail in smtp loglarında hata olarak ne yazıyor ?

sorun sanırım smtp-auth desteği verdiyseniz outlook ayarlarında smtp-auth seçeneğini işaretlemediniz.
yada smtp-auth desteği sunucunuzda zaten yok /etc/tcp.smtp dosyanızda relay yapabilecek ipler arasında sizin ipniz yok.

/etc/tcp.smtp dosyasının içine aşağıdaki gibi mail göndermeye çalıştığınız makinanın ip adresini ekleyiniz.

10.10.1.2:allow,RELAYCLIENT=""

#qmailctl cdb
komutu ile de ayarların etkin olmasını sağlayabilirsiniz.

--
İyi Çalışmalar,
 Hasan AHLATCI                            mailto:ogrenci@ahlatci.net