[Linux-ag] Arp Forward

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 18:04:04 EEST

Merhaba,

19.8kbit baglanti uzerinden arastiriyorum bir yandan ama yine de
danisayim dedim:

Birden fazla fiziksel LAN'dan olusan bir sistemim var. Bu LAN'lardan
bazilarinin aralarinda birkacina hizmet veren (Ama ip_forward=0) 3 tane
linux var (her LAN icin bir ethernet karti)

Benim sorunum, bir LAN'daki MAC/IP adreslerinin obur agdaki ag
cihazi uzerinde listelenmesi... Hatta gidecegi yol olarak linux'u
gosteriyor. Ama ip_forward kapali. Hatta denedim, arp bellegi temizledikten
bir kac saniye sonra yine obur aga ait ip adreslerini dolduruyor.

Aradaki tek fiziksel baglanti linux sunucular olduguna gore bunu
engellemenin bir yolu var mi? Tahminim linux sunucu ornegin
eth0 uzerindeki MAC/IP adreslerini eth1 bacagi uzerinde duyuruyor.

/proc/sys altinda bir kac yere baktim, simdi de google ile tariyorum.

Cozum onerisi olan var mi?

Saygilar.
Umut Demirhan