Re[2]: [Linux-sunucu] Statik IP

From: Hasan AHLATCI (ogrenci@ahlatci.net)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 15:15:53 EEST

Merhaba Ser,

Tuesday, August 9, 2005, 3:12:09 PM, you wrote:

> Ben bsd kokenliyim ve linux configurasyonlarina yabanciyim.
> dhcp daemonini acilista kesmek icin ne yapmaliyim?
> statik bilgileri hangi dosyalara giriyorum?
>
> On 8/9/05, Devrim GUNDUZ <devrim@gunduz.org> wrote:

> Merhaba,

> * DHCP'den ip almasını kesip kendinize sabit bir ip tanımlayabilirsiniz.
> * DHCP sunucusundan sizin mac adresinize sabit bir ip'nin atanmasını
> sağlayabilirsiniz.

> Üstte yazdığım 1. maddeden bunu da halledebilirsiniz. Ya da PEERDNS'i
> kapatabilirsiniz ayar dosyanızdan.

> Saygılar,

> [...]

/etc/rc.conf dosyasını aşağıda ki şekilde düzenleyin ve dhcp ile
ilgili olan kısımları silin

defaultrouter="10.10.1.1."
hostname="server.makinam.com"
ifconfig_fxp0="inet 10.10.1.2 netmask 255.255.255.0"

ifconfig_fxp0 yazan yerde ki fxp0 ı sizin ethernet kartınıza göre
ayarlamnız lazım. default kısmı vardır dosyanın içinde zaten.

sonra

/etc/netstart
komutu verip ipyi yenileyebilirsiniz yada reboot :=)