Re: [Linux-sunucu] Email problemi devam ediyor

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 04 Aug 2005 - 10:02:08 EEST

OKAN ARI yazmış:

> www.repcom.com.tr <http://www.repcom.com.tr> alan adım icin revDns
> kaydını yaptırdım (72.35.192.173). Ancak hala emaillarım bir çok
> sunucuya ulşmıyor bu noktada 2 sorum olacak.
> 1. Sorun ne olabilir, nasıl duzeltirim?
> 2. Gonderdigim email'larim akibetini nasil ogrenebilirim? Ne oluyor,
> nden gitmiyor gibi...
> Tesekurler
> OKAN ARI

1- sorunun kaynağı mail gönderdiğiniz karşı sunucunun kendi içindeki
filtrelerden kaynaklanıyor olabilir. karşı mail server maili kabul eder
ancak kabul ettikten sonra içersinde çalışan filtrelemelere göre siliyor
olabilir. eğer smtp bağlantısı sırasında rbl kontrolu yapılıyorsa o mail
karşı sunucu tarafından direk reddedilir ve mail sunucunuz maili
gönderene iade eder. mail sunucunuzun loglarında bir sorun görünüyor mu?
öncelikle tam olarak sorunun kaynağını tespit etmeniz lazım. ayrıca mail
sunucunuzun kullandığı dns sunucunun düzgün çalışıp çalışmadığını da
kontrol etmek gerekli. eğer isim çözümünde sorun varsa o da sorun
yaratabilir.

2- eğer birinci bölümdeki ilk olasılık geçerli ise sizin yapabileceğiniz
pek bir şey yok. mail göndermediğiniz sunucunun admini ile irtibata
geçip en azından mailin karşı sunucuya ulaşıp ulaşmadığını öğrenip ona
göre sorunun nerelerde olabileceği tespit edilebilir.

ek olarak hala reverse DNS kaydınızda sorun var:

> server 212.58.3.2
Default server: 212.58.3.2
Address: 212.58.3.2#53
> 72.35.192.173
Server: 212.58.3.2
Address: 212.58.3.2#53

** server can't find 173.192.35.72.in-addr.arpa: NXDOMAIN

iyi çalışmalar.