Re: [Linux-ag] Yazıcıdan çıktı ge liyor

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 13 Apr 2005 - 11:04:35 EEST

Gelen ascii dosya aslinda bir EXE dosyasi.
 Bahse konu worm ozel bir worm degil, ag uzerinde buldugu tum yazilabilir
kaynaklara kendini kopyalamaya calisiyor. Yazicilari da birer blok aygiti
gibi algilayip onlara kendini kopyaladiginda yaziciniz cikti almaya
basliyor.
 Sorunu cozmek icin yazicilariniza yetkilendirme yapmanizda fayda var.
Worm'un ne oldugu onemli degil, paylasimdaki yazicilarinizin yetkilerini
sinrilayin.
 Diger bir nokta, yazicilariniz internete acik bir ag uzerindeyse zaten
filtre/firewall vs ayarlarinizi siki yapin. Eger kapali bir ag uzerindeyse
tum bilgisayarlari guncel bir antivirus programiyla taramakta ya da
windowslari formatlayip linux kurun