RE: [Linux-ag] sniffer hakkında

From: Ayhan HACIOĞLU (ayhanhacioglu@sanovel.com.tr)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 17:20:04 EEST

Basit anlamda kullanıcıya switch portundan itibaren sunulan protokol ve
yetki önemli olmaktadır bu noktada. Eger ki kullanıcıya switch deki
portu için full yetki verdiyseniz ki L2 switchlerde bir mudahele söz
konusu değil ama L3 te ve hatta bazı gelişmiş switch ler de (Enterasys
gibi) yapılan taramaların tespiti mümkün ve tarama yapılan portun block
edilmesi de mümkün. Hatta yapıdaki uyumlu diğer switchlerede bu bilginin
aktarılması diğer uyumlu switchlerinde üzerinden bu sekilde sniff
edilememesi mümkün olabiliyor.