RE: [Linux-ag] RE: msn sorunu

From: Aykut YILDIZGORUR (aykuty@tepemobilya.com.tr)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 08:35:35 EEST

merhabalar,

bir faydası olurmu bilmiyorum ama paylasmak istedim.
msn yi bizde sirket icinde kullanıyoruz ve bant genisligimizi daraltmamak
için msn nin ses ve video
iletişimini engelledik.

msn ilk olrak kendi default portlarını deniyor eger cikamazsa port 80 e
yoneliyor.
ses ve video icin kullandıgı portlar 13324 ve 13325 tcp portları. msn ile
iletişim kurmaya calısırken baglandıgın cliennt i tcpdump ile izlersen
sanırım nerede takıldıgını bulabilirsin. firewall var ise denedigin
kullanıcıya test için herseye yetki ver ve dene eger bu sekilde calisirsa
firewall
kurallarını gozden gecirirsin.

umarım faydalı olur.
kolay gelsin