[Linux-ag] kablomodem sorusu

From: Özgür Uncuoğlu (ouncuoglu@ispro.net.tr)
Date: Mon 11 Apr 2005 - 23:16:25 EEST

Kablo modeme bağlı linux makina üzerinden internet paylaşımı squid proxy
vs gibi bir konfigurasyon yapmak istiyorum.belgeler.org da bununla
ilgili bir dokuman buldum.ancak bu belgede bana tuhaf gelen bişey var.

http://www.belgeler.org/howto/kablonet-nasil_config.html den alıntıdır.

Bunların yanında bir önemli dosyamız daha var: /etc/sysconfig/network.
Onun içeriği de şöyle:

NETWORKING="yes"
FORWARD_IPV4="true"
HOSTNAME="merkez.erdeniz.gen"
DOMAINNAME="erdeniz.gen"
GATEWAY="192.168.1.254"
GATEWAYDEV="eth0"

Yukarıdaki parametrelerin hepsi de önemli, ancak, GATEWAY ve GATEWAYDEV
değerlerine özellikle dikkat etmekte yarar var.

Burda gateway ve gatewaydev olarak verilen cihaz ve ip si yukarıda
söylendiği gibi dikkat edilmesi gereken bi nokta.Nasıl oluyorda iç
networke bakan ethernet bu makinaya gateway olabiliyor
anlayamadım?senaryoda makinada iki ethernet var eth0 a statik
192.168.1.254 veriliyor.diğer ethernete(kablomodeme bağlı olan) dhcp den
ip aldırttırılıyor.